Keď môžete pustiť z hlavy všetky marketingové aktivity

Ako sa rozhodnúť, keď už potrebujete niekoho na marketing, lebo ho nezvládate sami, ale odrádzajú vás vysoké náklady na zamestnanca? Riešenie je jednoduché – externé marketingové oddelenie. Ušetríte kopu času, nemusíte komunikovať s viacerými dodávateľmi, ale len s jednou osobou – partnerom, ktorý má rovnaký záujem ako vy – výsledky, výsledky a výsledky. Áno, také je to jednoduché.

Ak ste si zvykli riešiť marketing interne, viete, koľko to obnáša práce. Zvyčajne sa marketingové aktivity rozdelia medzi  asistentky, obchodníkov, niečo si nechá majiteľ, alebo výkonný riaditeľ. Každý z nich má ešte veľa svojej hlavnej práce, preto aj výsledky sú veľmi rozdielne. Vy však viete, že marketing potrebujete a hľadáte spôsob, ako to všetko zariadiť a zároveň efektívne využiť rozpočet, ktorý nie je veľký. Porovnajte si s nami, či sa vám oplatí viac interný marketingový manažér, alebo externé marketingové oddelenie.

 

Interný Marketingový manažér

Marketingový manažér potrebuje špecialistov. Základom sú grafik/grafička, Online špecialista/špecialistka, ktorá sa stará o kampane a špecialista/ špecialistka na tvorbu obsahu – písanie článkov, blogov, textov. Máloktorá menšia firma má možnosť zamestnať ďalších 2-3 ľudí len na marketing, náklady na takýto tím sa šplhajú do tisícov. Okrem nákladov potrebujete investovať aj do vytvorenia pracovného miesta, kancelárií či do techniky, softvérov. Ak využívate externých dodávateľov, už len zadanie a jeho vysvetlenie si žiada veľa času. O kontrole a reportingu ani nehovoríme. Navyše, efektivita a výkonnosť pri interných zamestnancoch je zvyčajne nižšia ako pri outsourcingu marketingu.

 

Externé marketingové oddelenie

Externý marketingový tím sa stáva súčasťou vašej firmy, žije s vašou firmou a vaše obchodné ciele sú spoločnými cieľmi. Napríklad aj tak, že sa zúčastňuje dôležitých porád, vďaka čomu dokáže rýchlo pochopiť procesy vo firme a pochopiť problematiku vášho biznisu. Komunikačnou osobou je  pre vás jeden skúsený marketér, ktorý vám na mieru vytvorí tím špecialistov, presne tých, ktorých pre svoju firmu potrebujete. Tím, ktorý sa stotožní s produktom, službou a spoločne hľadá najlepšie riešenie pre vašu firmu a strategicky premýšľa ako lepšie a efektívnejšie môže celý váš marketing fungovať. Náklady na externé marketingové oddelenie sú spravidla vo výške nákladov na jedného interného Marketingového manažéra, naviac získate odborníkov, ktorí sú zameraní na výsledky a efektivitu.

Ako si porovnať výhodnosť?

  1. Vypočítajte si super hrubú mzdu Marketingového manažéra/manažérku a ďalších špecialistov, ktorých potrebujete. Nezabúdajte, že sú to fixné náklady, ktoré sa neviažu na ich výkon.
  2. Preverte si možnosti a kalkulácie od externých dodávateľov – aký objem práce potrebujete a koľko vás to bude stáť.
  3. Napíšte si čo všetko skutočne potrebujete a čo je reálne dosiahnuť v rámci rozpočtu, ktorý máte.
  4. Pokúste sa odhadnúť časovú náročnosť všetkých marketingových aktivít – vrátane kontroly a práce s tímom zamestnancov a externých dodávateľov

 

Marketing a marketingové potreby sú v každej firme unikátne. Neexistuje univerzálne riešenie a univerzálny rozpočet, ktorý zaručí, že marketingová stratégia prinesie očakávané výsledky. Marketing na kľúč má overené know-how v externom marketingu a prináša hodnotu a výsledky mnohým firmám. Dohodnite si stretnutie a my vám ukážeme ako pracujeme.