Nesia je slovenská rodinná nábytkárska firma, ktorá vyrába nábytok s nadčasovým dizajnom. Začínali s výrobou sedačiek a postelí, ktoré rokmi neustále zdokonaľujú a rozvíjajú. Dnes má firma stabilnú pozíciu na trhu a okrem predaja nábytku a výroby stolárskeho nábytku, sa venuje návrhom a realizácii interiérov nielen pre individuálnych klientov, ale aj pre HoReCa klientov.  Zakladateľ, majiteľ a zároveň aj výkonný riaditeľ firmy Miroslav Hudák mal od začiatku jasnú víziu, čo chce Nesia reprezentovať – byť prvou voľbou pre ľudí s dobrým vkusom. Jednoducho, už v roku 2009 priniesol medzinárodnú úroveň nábytkárskej kvality na slovenský trh. Dnes patrí Nesia k tým najlepším, ktorí sa prezentujú na slovenskom nábytkárskom trhu a vďaka tímu profesionálov dokáže realizovať predstavy a zadania zákazníkov. Bez marketingu to však nie je možné.

Na začiatku bola web stránka

Pred troma rokmi sa Nesia ocitla na križovatke. Rodinná firma sa zameriavala hlavne na výrobu sedačiek a postelí na mieru a na predaj kvalitného dizajnového nábytku. Marketingu sa venoval majiteľ a sám vnímal potrebu, že to potrebuje niekomu odovzdať a naplno sa venovať rozvoju a rastu firmy. V rodinných firmách je marketing vždy problém. Interný marketingový manažér predstavuje vysoké náklady a preto sa často aktivity rozdelia medzi viacerých ľudí. Každý robí niečo, ale na konci dňa chýba niekto, kto stráži smerovanie, víziu a konkrétne ciele. V situácii, keď sa nábytkársky trh zmietal v obavách z recesie a v neistote sa začala naša spolupráca s firmou Nesia. Marketing Nesia sme prebrali v situácii, keď mala firma rozbehnuté malé spolupráce, web stránka nebola responzívna a vôbec nekorešpondovala s tým, čo bolo podstatou značky Nesia – profesionalita a kvalita. Správu sociálnych médií si riešili interne a skôr pocitovo. Chýbala marketingová stratégia, misia, vízia a jednotná komunikačná línia. Odvtedy ubehli tri roky a veľa sa zmenilo.

Marketing na kľúč ako súčasť firmy

To, čo hľadal majiteľ, však bol biznis partner – nie dodávateľ marketingových služieb. Partner, ktorý rozumie biznisu a chápe procesy a fungovanie malej rodinnej firmy, premýšľa rovnako ako on a nie je potrebné mu zložito vysvetľovať dôvody a motivácie. Marketing na kľúč spĺňal jeho predstavy a po dlhých diskusiách sme opatrne začali spoluprácu. Marketing na kľúč sa stal súčasťou firmy Nesia ako plnohodnotný člen a to so všetkým, čo k tomu patrí – zúčastňujeme sa porád, chodíme do predajne, denne komunikujeme s ľuďmi z tímu Nesia, máme prístup k obchodným výsledkom a trávime s nimi čas napríklad aj na vianočných večierkoch, ktoré, mimochodom, majú osobitné čaro.

Kľúčom k úspechu je komunikácia a spolupráca

Pre Nesiu sme vytvorili mikrotím, ktorého súčasťou je Marketingový konzultant, Social Media manažérky a Online špecialista. Začali sme v malom – rovnako ako to zvykneme robiť pre všetkých klientov. Prvé dva – tri mesiace sú obdobím spoznávania sa – preberáme jednotlivé aktivity, hľadáme spôsoby komunikácie a analyzujeme všetky interné informácie. Zároveň tvoríme stratégiu a ďalšie komunikačné plány. Postupne sme preberali sociálne siete a nastavovali online kampane. Hľadali sme optimálny pomer medzi brandovými a výkonnostnými kampaňami, testovali cieľové skupiny a sprofesionalizovali sme obsah pre sociálne siete. Okrem bežnej agendy sme sa pustili do nového webu, ktorý dnes spĺňa nielen predstavy majiteľa firmy, ale najmä vytvoril priestor na lepšie online kampane. Ako v každej rodinnej firme sme narazili na to, že nám chýba vizuálna identita, misia a vízia značky, alebo detailnejšie poznanie cieľovej skupiny.

Ciele, posolstvá a základné vízie sú určené predstavou majiteľa, ktorý presne vie, čo a ako chce komunikovať. Akonáhle sa rozšíri tím ľudí pracujúcich so značkou, je už veľmi ťažké každému vysvetľovať a zadefinovať hlavné parametre značky. Stačí, že máte dvoch špecialistov, ktorí hovoria vlastným jazykom a ste na ceste k nedorozumeniam a nepochopeniu. Preto sme sa postupne dopracovali aj k Vízii, Misií a Hodnotám, zrealizovali sme veľký online prieskum spotrebiteľského správania, ktoré boli dôležité pre konzistentné budovanie silnej značky Nesia.

Významnou súčasťou našej práce je dlhodobá spolupráca Nesie s dizajnérmi zo štúdia Dynameet, ktorí uchopili a vytvorili unikátnu vizuálnu identitu značky Nesia. Dlhodobo sa venujú aj tvorbe profesionálnych fotografií, ktoré k prémiovej dizajnérskej značke jednoducho neoddeliteľne patria.

@Dynameet

 

Kríza ako príležitosť pre rozvoj

Po troch rokoch sa z malej rodinnej firmy Nesia stala veľká firma, ktorá je významným hráčom na trhu. Pri takomto tempe rastu už je nevyhnutné, aby mala presne zadefinovanú značku, Misiu, Víziu a Poslanie. Dnes, po troch rokoch spolupráce sa postupne dostávame hlbšie k procesom budovania a rozširovania značky a investíciám do nej. Okrem stabilizácie predaja a diverzifikácie rizík firma rozšírila počet predajní po Slovensku, investovala do rozšírenia dielní a rozšírenia tímu. Dnes, vďaka dlhodobým efektívnym investíciám do značky Nesia je firma stabilná aj napriek ekonomickému poklesu a zmenám na slovenskom nábytkárskom trhu.

 

Článok napísala: Eva Poprocká – senior marketingová konzultantka tímu Marketing na kľúč